Tel.: 01 750 90 80
GSM: 051 651 538, 051 417 778
19.11.2015
Logatec, 19. november 2015 – Nekorektno opravljanje inšpekcijskih nadzorov, škodljivi bilateralni sporazumi o mednarodnem prevozu, slabosti novega zakona o zaposlovanju tujcev, finančna kriza od leta 2008 in z njo povezana plačilna nedisciplina, nesorazmerne kazni za prekrške v cestnem prometu, slab sistem cestninjenja, koruptivnost … so le nekateri od najbolj perečih problemov slovenskih voznikov cestnih vozil za prevoz blaga ali potnikov.
Na včerajšnjem strokovnem seminarju, ki ga pripravila Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec v sodelovanju s krovno OZS, so združili glavne akterje ter voznikom odgovorili na marsikatero odprto vprašanje. V Logatcu deluje okoli 50 cestnih prevoznikov blaga in storitev, v Sloveniji pa skupno okoli 7.000 podjetij oziroma samostojnih podjetnikov, ki skupaj zaposlujejo okoli 15.000 poklicnih voznikov.
Andrej Klobasa, prvi mož sekcije za promet na Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, je izpostavil težave z nelojalno konkurenco tujcev, če se bo tako nadaljevalo bodo po naših cestah kmalu vozili le še romunski in bolgarski tovornjaki, ki redko spoštujejo tukajšnja pravila. Slovenska policija in inšpektorji bi morali bolj vestno nadzorovati in sankcionirati prekrškarje. Soočeni smo s podcenjenostjo prevozov, ko za prevožen kilometer dobimo en evro, in nato odštejemo amortizacijo vozila in gorivo, nam je jasno, zakaj vse več podjetnikov zapira svojo dejavnost, po cestah pa srečujemo vedno več romunskih voznikov, ki vozijo za 600 evrov plače.
Sekretarka sekcije za promet Natalija Repanšek je predstavila zadnje novosti na področju prometa ter aktualno zakonodajo in predloge zbornice za spremembe le te. Voznike je opozorila na obvezne dokumente, ki jih morajo imeti v vozilu, splošni dokumenti so: vozniško in prometno dovoljenje, izvod licence, potrdilo o zaposlitvi voznika (če ta ni državljan EU), pisno pogodbo o najemu vozila (če prevoznik ni lastnik), pogodbo o zaposlitvi voznika (v določenih primerih), certifikat vozila, dokazila o dejavnostih voznika ter seveda vsa druga dovoljenja in dokumentacijo povezano s dotičnim prevozom blaga oziroma potnikov(!).
Svetovalka OZS Zdenka Bedekovič je prevoznikom približala novosti zakona o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev. Še posebej zaposlitev državljanov BIH po zadnjem sprejetem sporazumu med državama ter prehodno obdobje za hrvaške državljane. Z novim zakonom je odpravljeno nekaj administrativnih ovir in uvedena večja kontrola trga dela.
Policijski inšpektor Simon Sušanj iz Policijske uprave Kranj je iz prve roke opozoril na prekrškovne postopke, posledice, zasege motornih vozil in druge sankcije, ki so jih lahko deležna podjetja, samostojni podjetniki in odgovorne osebe zaradi kršitev, ki jih storijo njihovi vozniki. Poudaril je pomen odgovornega ravnanja v podjetju, da storijo vse, da se po eni strani zagotovi seznanjenost voznika z vsemi pravili in zakonodajo, obenem pa zagotovi ustrezno evidentiranje izvedenih opravil, ki bi kasneje lahko služila kot dokazila, ki bi pripomogla v prekrškovnih postopkih pri ugotavljanju njihove odgovornosti. Predstavil je povzetke sodbe vrhovnega sodišča, ki se nanaša na dolžnosti prevoznih podjetij in njihovih odgovornih oseb v primeru kršitev njihovih voznikov.
Inšpektor Sušanj je izpostavil najpogostejše napake slovenskih voznikov, in predstavil dva primera kršitev, kjer so podjetja z argumentirano zahtevo za sodno varstvo uspeli zmanjšati krivdo prevoznih podjetij (gre za kazni, ki so zelo visoke – za zlorabe tahografov do 24.000 evrov za podjetje, do 16.000 evrov za odgovorno osebo in do 8.000 za voznika, v Franciji pa so te še višje in za nameček še možnost zapora do enega leta). Pravne osebe se morajo zavedati polne odgovornosti, če storilec (njihov voznik) stori prekršek pri opravljanju njene dejavnosti. Predstavil je primer uporabe »prevoza za lastne potrebe« ter njegove pogoje. Prevozi z vozili, katerih največja dovoljena masa ne presega 7,5 ton in se uporabljajo za prevoz materiala, opreme ali strojev za voznikovo uporabo pri njegovem delu, so od 2. marca 2015 izvzeti iz obveznosti spoštovanja pravil o času vožnje, odmorih in počitkih, če sta izpolnjena pogoja – da se prevozi opravljajo do 100 km od sedeža podjetja in če vožnja z vozilom ni voznikova glavna dejavnost.
Sekcija za promet na OZS se bo še naprej borila za boljši položaj slovenskih prevoznikov in njihovih voznikov. Največji dosežki sekcije za promet v zadnjih mesecih pa so:
OBMOČNA OBRTNO-PODJETNIŠKA ZBORNICA LOGATEC
Tržaška cesta 11, 1370 Logatec
T: 01 750 90 80
051 651 538, 051 417 778
E: info@ooz-logatec.si
Ponedeljek: 9.00 - 12.00
Sreda: 9.00 - 12.00 in 14.00 - 16.00
Petek: 9.00 - 12.00
Tel.: 01 750 90 80
GSM: 051 651 538, 051 417 778
OOZ Logatec, avtorske pravice pridržane
Izdelava spletnih strani:Izdelava spletnih strani - Spletna postaja
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.