Tel.: 01 750 90 80
GSM: 051 651 538, 051 417 778
06.12.2016
Jeseni smo na logaški zbornici organizirali štiri strokovne seminarje z najaktualnejših in koristnih področij. Seminarjev se je skupno udeležilo sto članov, kar kaže na to, da se zavedajo pomena vseživljenjskega izobraževanja za uspešno delovanje in poslovanje vsakega posameznika.
Vsako podjetje ali organizacija bo dosegala boljše rezultate, če bo med udeleženimi potekala jasna in odprta komunikacija. Zavestna komunikacija je vir dobrih odnosov in boljših delovnih uspehov medtem, ko je nezavestna komunikacija lahko vir nesoglasij, ne-dela in stagnacije v podjetju. Dobra, zavestna komunikacija pomeni jasno izražanje svojih misli, zahtev, potreb, pričakovanj in seveda in predvsem tudi jasno postavljanje vizije podjetja in postavljanje prioritet. Bistvenega pomena je, da v podjetju vzpostavimo načelo vzajemnega spoštovanja in zaupanja kar je ključnega pomena za doseganje odličnosti posameznega podjetja, ne glede na panogo.
Vodja delavnice Nataša Kogoj, NLP trener in coach, nas je oktobra naprej seznanila kako komunikacija sploh poteka in da imamo vsi svoje komunikacijske vzorce, ki pa se velikokrat razlikujejo od vzorcev našega sogovornika in če tega nismo zavestni, lahko to pripelje v nesoglasja, konflikte, nerazumevanja, kar lahko posledično pripelje do ne doseganja želenih rezultatov. Spoznali smo kako ustvarjati dober stik s sogovornikom in kako prepoznavati različne tipe ljudi – glede na njihov jezik, ki ga uporabljajo in neverbalno komunikacijo; kar sta temelj strateške komunikacije. Delavnica je bila obogatena tudi z vajami, s pomočjo katerih smo lahko dobili direktno lastno izkušnjo npr. za ustvarjanje dobrega stika s sogovornikom. Dobili pa smo tudi jasno predstavo in navodilo kako dajati povratno informacijo na način, da delavca/sogovornika motiviramo in ne kritiziramo.
Družinska podjetja v Sloveniji zaposlujejo kar 70 % delovne sile ter prispevajo 67 % dodane vrednosti slovenskih podjetij. Odgovor, kaj žene slovensko gospodarstvo, je zato jasen: družinsko podjetništvo! Družinska podjetja pa so najbolj ranljiva pri prehodu generacij. Zato smo oktobra na seminarju predstavili posebnosti in postopke pri prenosu družinskega podjetja na naslednika, ki postane univerzalni pravni naslednik in vstopi v vsa pravna razmerja v zvezi s prenesenim podjetjem podjetnika.
Pozornost smo namenili tako sociološkemu in davčnemu vidiku. Svetovalec Uroš Kavs je na oktobrskem seminarju opozoril na najpogostejše napake prenosnikov podjetja, in sicer: tudi večja podjetja izvedejo prenos le s pomočjo računovodje; odlašanje z odločitvami – prenosom podjetja; nehoteno dopuščanje velikih razlik med nasledniki; kdor noče delati v podjetju, se ga avtomatsko izloči iz obravnave; naslednika ne pripravimo dovolj za nadaljevanje družinskega posla; vmešavanje v poslovne odločitve; opozoril pa je še na mnoge, tudi majhne, pasti, na katere pri izvedbi prenosa podjetniki (obrtniki) pozabijo.
V začetku novembra smo gostili domačina, predavatelja Andreja Plevnika, ki je predaval o vodenju zaposlenih. Tema je izrednega pomena za vsakega vodja ali lastnika podjetja z zaposlenimi, ki želi razvijati svoje podjetje. Mednarodni raziskovalni institut Gallup dolga leta spremlja zavzetost (motiviranost) zaposlenih v različnih državah sveta. Po raziskavah je v ZDA zares zavzetih delavcev za delo samo 30 %. V Sloveniji smo povprečni s 15 % zavzetih. Vsak vodja je soočen z dilemo, kako motivirati zaposlene in kako obdržati tiste, ki so že motivirani. Ukazovalno, direktivno vodenje se umika razvojnemu vodenju. V kriznih situacijah je takšno vodenje sicer potrebno. Žal je še vedno veliko »šefov«, ki imajo univerzalni recept, enak za vse enak. Vselej vedo, kaj je treba narediti. Včasih je bilo to dovolj. Konkurenčno okolje in trg pa nas silita v timsko delo, sodelovanje in skupni razvoj. Slovenski pregovor pove vse: »Več glav več ve«. Aktivno sodelovanje vseh je danes pogoj za uspeh. Dolgoročno »ukazovanje« pri sodelavcih ubija motivacijo in voljo po sodelovanju. Ne razvijajo se, ne učijo se. Še bolj zaskrbljujoče je, da niso več inovativni, ne dajejo več predlogov. V skrajnem primeru zato celo podjetje sloni na ramenih ene osebe.
Pravilno vodenje zaposlenih je pravo mero pohvale in graje, situacijskega vodenja, ciljnega vodenja, iskanja potencialov v posamezniku in coachinga. Predvsem je treba vsakega posameznika obravnavati posebej. Metode, kako spremeniti način vodenja in kaj je pomembno pri učinkovitem vodenju, nam je v predavanju ne samo povedal, temveč tudi prikazal Andrej Plevnik, strojni inženir ter 12 že let poslovni trener in coach.
Novembra smo člane na strokovnem seminarju informirali o obračunavanju osebnih dohodkov fizičnih oseb ter obračunu potnih nalogov. Od davčne svetovalke dr. Lidije Robnik smo med drugim izvedeli, da se ugodnosti zaposlenim, ki so manjše vrednosti, kot so pogostitev in rekreacija, ne štejejo več za boniteto. Prav tako tudi ne aktivnosti povezane z varnostjo in zdravjem pri delu; pa darilo do vrednosti 42 evrov delavčevemu otroku starosti do 15 let; ugodnosti iz delovnega razmerja do zneska 13 evrov ipd.
Izvedeli smo tudi, da v primeru, ko fizična ali pravna oseba nakaže večji znesek v gotovini, kot je določen z zakonom, je ona, kot plačnik, v prekršku. Trenutno je omejitev 5.000 evrov. Torej to pomeni, da kot potrošniki z gotovino ne moremo kupiti npr. osebnega avtomobila v vrednosti nad 5.000 evrov, ampak zgolj negotovinsko, prek TRR, ter da je iznos gotovine iz držav EU omejen na 10.000 evrov. Če gre za večjo vrednost, je to treba prijaviti FURS. Ne nazadnje pa smo še zvedeli, da bodo delodajalci lahko po novem zaposlenim pod določenimi pogoji izplačali neobdavčene »nagrade« za poslovno uspešnost. Seveda gre tukaj samo za davčno razbremenitev z vidika obdav- čitve z dohodnino; predlagana sprememba pa ne predvideva oprostitev obračuna obveznih socialnih prispevkov (22,1 % in 16,1 %).
OBMOČNA OBRTNO-PODJETNIŠKA ZBORNICA LOGATEC
Tržaška cesta 11, 1370 Logatec
T: 01 750 90 80
051 651 538, 051 417 778
E: info@ooz-logatec.si
Ponedeljek: 9.00 - 12.00
Sreda: 9.00 - 12.00 in 14.00 - 16.00
Petek: 9.00 - 12.00
Tel.: 01 750 90 80
GSM: 051 651 538, 051 417 778
OOZ Logatec, avtorske pravice pridržane
Izdelava spletnih strani:Izdelava spletnih strani - Spletna postaja
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.